تحصیل در فرانسه با زبان انگلیسی

تحصیل در فرانسه با زبان انگلیسی

تحصیل در فرانسه با زبان انگلیسی

در نظر بسیاری از مردم، تحصیل در فرانسه به دلیل کیفیت تحصیلی و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، گزینه ای مناسبی برای دانشجویان بین المللی بوده است. سیستم آموزش ارائه شده در فرانسه از کیفیت بالایی برخوردار است که به طوری که در سراسر جهان دارای متقاضی های زیادی است. خبر خوب برای دانشجویان این است که اگر به زبان فرانسوی تسلط ندارند، میتوانند با زبان انگلیسی در فرانسه مشغول به تحصیل شوند.

فرانسه یکی از اولین کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان است که رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی را در دانشگاه ها ارائه داده است. سیستم آموزشی فرانسه نیز از فرآیند بولونیا پیروی می کند که شامل تحصیلات کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد و دکترا است. 

تحصیل در فرانسه

نکات حائز اهمیت برای انتخاب رشته به زبان انگلیسی در فرانسه:

  • موقعیت مکانی رشته تحصیلی:

این طبیعی است که در فرانسه فرانسوی زبانان بیشتری را نسبت به انگلیسی زبانان خواهید یافت به خصوص در خارج از شهر های بزرگ. پیدا کردن دوره های زبان انگلیسی در پاریس و حتی یافتن یک بولانجر یا پزشک انگلیسی زبان آسان است. در شهرهای کوچکتر و اکثر شهرهای فرانسه پیدا کردن دوره به زبان انگلیسی بسیار دشوارتر خواهید بود. اگر تصمیم گرفته اید که در جایی باشید که به زبان انگلیسی هم مسلط هستند ، پس به شهرهایی مانند پاریس یا لیون بمانید، جایی که افراد انگلیسی زبان فراوانی در این مناطق هستند.

  • زبان کلاس درسی:

اگر به تحصیل در کشور فرانسه و مهاجرت به این کشور علاقه دارید نکته حائز اهمیت این است که شما می توانید با توجه به زبانی که به آن تسلط دارید رشته ای را به یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی انتخاب کنید.

  • مسکن:

در فرانسه، بیشترین وقت شما  خارج از محیط کلاس درس خواهد بود به همین دلیل شما باید با موانع پیشرو در بحث زبان فرانسوی روبرو شوید. می توانید با پیدا کردن دانشگاهی که گزینه های مسکن آن به زبان انگلیسی هم  باشد شروع کنید. می توانید اتاقی را با سایر دانشجویان خارج از کشور شریک شوید و یا آپارتمانی را با انگلیسی زبان های دیگر اجاره کنید. هم اتاقی ها یا هم خانه های شما معمولاً اولین گروه دوستان شما در یک کشور غریبه می شوند. 

دانشگاه دولتی فرانسه

دانشگاه های دولتی فرانسه که در آن به زبان انگلیسی هم تدریس می شود

 دانشگاه های دولتی فرانسه از مقرون به صرفه ترین موسسات در اروپا هستند. علاوه بر این، آنها همچنین دارای برنامه های آموزش انگلیسی به همراه برنامه های فرانسوی هستند که در آن دانشجویان بین المللی می توانند در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنند. دانشگاههای دولتی فرانسه که به زبان انگلیسی تدریس میکنند، تا حد زیادی هدف تحصیلی شما را برآورده میکنند.

اینجا براتون لیستی از دانشگاه های فرانسه که به زبان انگلیسی تدریس میکنند را آورده ایم:

دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه:

این ها تعدادی دیگری از دانشگاه هستند که رشته هایی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند.  که این لیست شامل هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی می شود. 

 دانشگاه London institute در پاریس 

این دانشگاه رشته های به زبان انگلیسی را در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه مؤسسه ای کوچک و تخصصی است که کلاس های پژوهش محور در زمینه های مختلف ارائه می دهد. اگر می خواهید در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته حقوق تحصیل کنید، این دانشگاه برای شما مناسب است. برخی از دوره های دیگر زبان انگلیسی در این دانشگاه عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد تاریخ و فرهنگ
  • کارشناسی ارشد روابط بین الملل
  • کارشناسی ارشد حقوق
  • کارشناسی سیاست های بین الملل

دانشگاه Paris – Dauphine 

پاریس-دوفین دوره های تخصصی در موضوعات ریاضی، تجارت، علوم اجتماعی و حقوق ارائه می دهد. بسیاری از دوره های آموزش انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر و حفظ تمرکز بین المللی ارائه می دهد. اگر قصد تحصیل در رشته اقتصاد در فرانسه را به زبان انگلیسی دارید، این دانشگاه یک دوره اقتصاد کلان را در کنار سایر دوره ها ارائه می دهد. برخی از نمونه های دوره های آموزشی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • کارشناسی مدیریت منابع انسانی
  • کارشناسی حقوق کارگران
  • کارشناسی خرده اقتصاد ها
  • کارشناسی ارشد امور مالی بین الملل
  • کارشناسی ارشد بازاریابی

پلی تکنیک Ecole

Ecole Polytechnique  برنامه های تحصیلات تکمیلی سطح بالایی را ارائه می دهد که بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه عمدتاً بر روی علوم، فناوری و سایر زمینه های STEM تمرکز دارد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در موسسه ای با سابقه علمی عالی هستند باید آن را به عنوان یکی از گزینه های مناسب در فرانسه در نظر بگیرند. در اینجا چند دوره ذکر شده است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند:

  • کارشناسی ارشد در محیط انرژی: علم فناوری و مدیریت
  • کارشناسی ارشد در اینترنت اشیا: نوآوری و مدیریت
  • کارشناسی ارشد در علم داده برای تجارت
  • کارشناسی ارشد در اقتصاد، تجزیه و تحلیل داده ها، و امور مالی شرکت
  • کارشناسی ارشد در A. I و محاسبات بصری پیشرفته

دانشگاه Technology of Compiègne

UTC یکی از دانشکده های مهندسی در فرانسه است. اکثر دوره ها بدون ترساندن چالش برانگیز هستند. در زیر برخی از دوره های آموزشی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند مهندسی در فرانسه را به زبان انگلیسی بخوانند ذکر شده است.

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی زیست شناسی

دانشگاه  IMT Atlantique

 IMT Atlantique بخشی از مدارس نخبه برای آموزش عالی در فرانسه است و در 10 مدرسه برتر فرانسه رتبه بندی شده است و برنامه های عالی و همچنین فعالیت های تحقیقاتی را ارائه میدهد که آنها در سطح جهانی به دلیل برتری در تحقیقات شهرت دارند. برخی از دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای پایدار
  • کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات
  • کارشناسی ارشد در مشاوره و مدیریت سیستم اطلاعات 
  • کارشناسی ارشد در ریاضیات کاربردی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

تحصیل در فرانسه با زبان انگلیسی تحصیل در فرانسه با زبان انگلیسی
میانگین امتیاز 5 /5 از 2 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان